Social media-accounts in andere taal

Sociaal media-accounts in andere taal

Promotie in de sociale media is een vooruitgang in het creëren van een dienst. Ze maken contact of interactie mogelijk met uw bezoekers of volgers, die u via deze accounts ook weer makkelijk naar uw website kunt verwijzen. Als u ervan overtuigd bent dat uw bedrijf op wereldwijde markten kan groeien, mag u deze mogelijkheden niet achterwege laten. Het kan uw bekendheid en daarmee ook uw omzet een boost geven.

Internationale promotie moet goed worden aangepakt. Te beginnen met de website waarvan u de inhoud kunt afstemmen op verschillende talen. Het is daarbij van belang om er rekening mee te houden, dat Zuid-Europese talen als Italiaans, Portugees en Spaans ongeveer 20% meer woorden nodig hebben dan het Nederlands. Dit is vooral van belang bij zoekwoorden, meta-omschrijvingen, enzovoort, waarvoor vaak maar beperkte ruimte beschikbaar is.

Sociaal media-account

Als uw website gereed is, kunt u starten met sociale media-accounts. Als uw Nederlandstalige website een blog heeft, laat die dan ook vertalen naar de andere talen. Het is een ideale manier om in contact te komen met uw potentiële klanten. Door regelmatig een prijsvraag of ander spelletje te publiceren, waarmee iets kan worden gewonnen, kunt u nog meer interactie realiseren.

Eén account of zelfs meer?

Op welke sociale mediaplatformen wilt u actief zijn? Richt u zich op particulieren, dan zijn Facebook, Twitter en Instagram de aangewezen platformen. Wilt u zich business-to-business profileren, dan kunt u beter kiezen voor LinkedIn.

Heeft u een website, die zich richt op meerdere landen waar u voldoende heeft aan één internationale taal, zoals Engels, dan kunt u daarmee natuurlijk volstaan. Maar in veel landen wordt weinig of geen Engels gesproken en kan het dus zinvol zijn om te kiezen voor meer talen. In Europa is Duits de meest gesproken taal en niet Engels.

Als uw producten of diensten zijn bedoeld voor landen in Oost-Europa, dan is het verstandig om sociale mediaprofielen in de talen van die landen op te zetten. Het wordt daardoor gemakkelijker om verschillende groepen te bereiken.

Info in het profiel en taalinstellingen

Denk ook na over de naam voor het account. Is dit de naam van het bedrijf met het achtervoegsel dat de taal aangeeft (bijvoorbeeld bedrijf-en)? Of misschien kiest u een samenvatting van het merk of item dat u wilt promoten in een aangeboden land? Het is noodzakelijk dat de naam niet te lang is en begrijpelijk is vanuit het perspectief van de online zoekmachine voor de potentiële klanten.

Bereid korte beschrijvingen voor in doeltalen die zich concentreren op het essentiële aspect. Neem contactgegevens op. Het is beter om te kiezen voor een e-mailadres met een pseudoniem in een bepaalde taal, dan klanten uit verschillende landen naar één verzamel-mailbox te verwijzen.

Deze details dragen bij aan het vergroten van de mogelijkheden van uw account om gevonden te worden in een aangeboden sociaal medium. Vergeet ook niet om op uw website links naar de sociale mediaprofielen te plaatsen.

Zakelijke identiteit

Zorg voor topkwaliteit van de teksten en afbeeldingen en negeer geen auteursrechten. Gebruik alleen bronnen, waarvan u zeker weet dat u dat dit is toegestaan. Efficiënte taken op sociale media vereisen interactie met ontvangers. Snel reageren op vragen en reviews is erg belangrijk. Bent u niet in staat om dit te doen, dan kunt u beter geen mogelijkheid bieden om een vraag te stellen of een review te plaatsen.

Vertalen

Voor het vertalen van de inhoud van uw sociale mediaprofielen bent u bij Vertaalbureau Tongo natuurlijk aan het juiste adres. Wij kunnen vrijwel elke talencombinatie voor u vertalen. U kunt vooraf altijd een vrijblijvende offerte aanvragen door gebruik te maken van de aanvraagmodule aan de rechterzijde van deze pagina. Rechtstreeks mailen van de documenten mag natuurlijk ook.

Deel dit bericht via: