Sociaal media account in meerdere talen
Iedereen komt tegenwoordig op sociale mediasites. Een recente studie uitgevoerd door Hootsuite toont aan dat sociale netwerken meer dan 3 miljard gebruikers hebben over de hele wereld. Dat is vrijwel de helft van de wereldbevolking en ook een groot consumentenbestand dat uw bedrijf kan aanspreken. Dat is ook de zin van een sociaal media account in meerdere talen.
Een onderzoek dat Adweek publiceerde, onthulde dat 88% van de bedrijven op sociale mediasites komt. Ze maken gebruik van verschillende platformen, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram om hun merknamen te promoten en om zich in te laten met bestaande en potentiële klanten.
Engels
Op veel platformen worden berichten in de meeste gevallen gewoon in één taal geplaatst: Engels. De meeste websites gebruiken ook Engels. Verschillende andere talen zoals Russisch, Chinees, Spaans en Hindi worden echter ook in extreem grote aantallen gebruikt.
Wanneer u Engels gebruikt, negeert u de meeste mensen die deze taal niet spreken en waarschijnlijk wilt u uw merknaam toch ook in contact brengen met deze en andere talen. Het creëren van een meertalige online techniek is een must als u een deel van het marktsegment wilt veroveren.
Momenteel zijn LinkedIn, Facebook, Twitter en ook verschillende andere sites voor sociale mediasites zelf al meertalig en moet u hun voorbeeld volgen. Zowel de berichten als de retweets die u ontvangt over uw meertalige betrokkenheid, kunnen uw service een omzetstijging geven, die zeer lucratief kan zijn. Hieronder volgen enkele aandachtspunten:
Werk met gespecialiseerde vertalers
Wanneer bedrijven besluiten om meertalige advertenties te maken, doen ze dit vaak door gebruik te maken van automatische vertaalsoftware of een beginnende vertaler. Dat is tenslotte lekker goedkoop. Maar het is ook een onjuiste actie, die u heel veel zou kunnen kosten.
Als uw advertenties of berichten op sociale media niet goed zijn vertaald, zult u geen klanten binnen halen. Potentiële klanten worden argwanend, omdat ze denken te maken te hebben met een oplichterswebsite of -merk.
U moet het initiatief nemen om effectief en goed met de doelmarkt in contact te komen door de moedertaal van uw potentiële klanten te gebruiken. Doet u dat niet, dan is uw poging om de markt te veroveren bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Het inzetten van een meertalige specialist voor sociale netwerken, die de fijne kneepjes en subtiliteiten van de taal kent, is een grote eerste stap. En daar kan Vertaalbureau Tongo u uitstekend mee helpen. Neem contact met ons op voor meer informatie of het aanvragen van een vrijblijvende offerte.
Wees gevoelig voor vertrouwen
Wanneer u ervoor kiest om met ons te gaan samenwerken, kunt u ervan op aan, dat uw website en sociale mediakanalen de juiste teksten hebben. Wij zetten hier moedertaalsprekers voor in. Vertalers, die op de hoogte zijn van de cultuur en gebruiken in het betreffende land. Zodat u direct vanaf het begin al vertrouwen opbouwt.
Wees energiek op uw sociale mediasites
Sociale media hebben allemaal te maken met communicatie, dus doe dat ook gewoon. Probeer elke dag of meerdere keren per dag een bericht te plaatsen. En uiteraard hoeft het niet alleen over uw product of dienst te gaan. U kunt er echter wel genuanceerd op in gaan. Het zal ervoor zorgen, dat uw product of dienst op de snelst mogelijke manier bekendheid gaat verwerven.